اخرین اخبار و تازه های رشته زیست شناسی و منابع علمی ISI
راه اندازی دوره مشترک دانشگاه خواجه نصیر با هلند
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 1:57

رئیس دانشکده نقشه برداری دانشگاه خواجه نصیر گفت: دوره مشترک کارشناسی ارشد مهندسی سیستم اطلاعات جغرافیایی و سنجش از دور در این دانشگاه و کشور هلند راه اندازی می شود.

حمید عبادی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این دوره مشترک میان دانشگاه های خواجه نصیر و توئنته هلند برگزار می شود که منجر به اخذ دو مدرک خواهد شد.

وی افزود: دوره مشترک کارشناسی ارشد مهندسی سیستم اطلاعات جغرافیایی و سنجش از دور حدود ۱۸ ماه به طول می انجامد که دانشجویان ۱۲ ماه از تحصیل خود را در دانشگاه خواجه نصیر و ۶ ماه از تحصیل خود را در دانشگاه توئنته هلند می گذرانند.

رئیس دانشکده نقشه برداری دانشگاه خواجه نصیر تاکید کرد: در این دوره دانشجویان هر واحد درسی را طی یک ماه می گذرانند و در ماه بعدی واحد درسی جدیدی اخذ خواهند کرد.

عبادی اظهار داشت: این دوره به زبان انگلیسی خواهد بود و دانشجویان باید دارای مدارک معتبر زبان انگلیسی باشند.

وی عنوان کرد: پذیرش در این دوره از طریق سازمان سنجش و آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶ خواهد بود.

رئیس دانشکده نقشه برداری دانشگاه خواجه نصیر گفت: این دوره مشترک از مهرماه سال ۹۶ در دو گرایش مهندسی سیستم های جغرافیایی و مهندسی سنجش از دور برگزار خواهد شد.

عبادی تاکید کرد: دانشجویان پذیرفته شده در این دوره باید شهریه پرداخت کنند که در مجموع هزینه تحصیل در این دوره حدود ۵۰ میلیون تومان است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار علمی، ،
:: برچسب‌ها: دوره مشترک دانشگاه خواجه نصیر با هلند ، همکاری دانشگاهی,
وام دکتری امسال افزایش یافت/ ارایه وام به تمام دانشجویان دکتری
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 1:57

وزیر علوم گفت: امسال نسبت به سال گذشته اعتبار وام دکتری افزایش یافته و به تمام دانشجویان دکتری پرداخت می شود.

دکتر محمد فرهادی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فعالیت هایی که درخصوص رسیدگی به وضعیت معیشتی و رفاهی دانشجویان تحصیلات تکمیلی انجام شده گفت: ماهانه بین ۶۵۰ تا ۷۵۰هزار تومان در قالب وام دکتری به این دانشجویان پرداخت می شود که دانشجویان خانم بعد از ۹ ماه پس از فارغ التحصیلی و دانشجویان آقا بعد از ۲ سال و نیم پس از فارغ التحصیلی پرداخت می کنند.

وی با بیان اینکه امسال وام ویژه دکتری نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت، افزود: ۱۱۰ میلیارد تومان برای وام ویژه دکتری در نظر گرفته شده که به دانشجویان دکتری روزانه غیر بورسیه و دانشجویان بورسیه جایابی نشده ارایه می شود.

وزیرعلوم تاکید کرد: به تمام دانشجویان دکتری این وام پرداخت می شود و تفاوتی نمی کند که دانشجو آموزشی پژوهشی باشد یا پژوهش محور.

وی از دیگر تسهیلاتی که به دانشجویان دکتری ارایه می شود به انواع وام های دانشجویی، یارانه غذایی، افزایش فضای ورزشی و سلامت، تعمیر بازسازی خوابگاه‌ها، و ارایه خوابگاه اشاره کرد.

فرهادی افزود: از دیگر تسهیلاتی که ارایه می شود می توان به کمک بلاعوض به دانشجویان بی بضاعت، کمک به هزینه های درمان که رقم هایی در صندوق رفاه دیده شده و کمک به تهیه منابع علمی اشاره کرد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار علمی، ،
:: برچسب‌ها: وام دکتری ، افزایش وام دکتری ، وام دکتری ,
ثبت نام بیش از ۵ هزار نفر در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 1:55

ون دانشگاه آزاد گفت: تاکنون حدود ۵ هزار نفر برای فراخوان جذب هیات علمی این دانشگاه ثبت نام کرده اند.

فرهاد حسین زاده لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: آخرین مهلت برای ثبت نام در فراخان جذب هیات علمی رشته های غیر پزشکی دانشگاه آزاد ۲۰ اردیبهشت ماه است.

وی افزود: متقاضیان برای ثبت نام در این فراخوان باید به سامانه مرکز جذب این دانشگاه به نشانی http://jazb.iau.ir/ مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، متقاضیان طی مدت ۱۰ روز پس از تکمیل ثبت نام خود در سامانه جذب هیات علمی دانشگاه آزاد باید برای تشکیل و تکمیل پرونده به دبیرخانه هیات اجرایی جذب استان مربوطه مراجعه کنند.

در صورتی که متقاضیان در زمان مشخص شده به دبیرخانه هیات اجرایی جذب مراجعه نکنند، بررسی فرآیند جذب متقاضی از دستور کار خارج می شود و متقاضی باید مجددا در فراخوان‌های بعدی شرکت کند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار علمی، ،
:: برچسب‌ها: فرآیند جذب هیئت علمی ، فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد ، دانشگاه ازاد ,
نتایج آزمون زبان «ای پی تی» دانشگاه آزاد اعلام شد
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 1:54

نتایج آزمون زبان «ای پی تی» نوبت اردیبهشت ماه ۹۶ دانشگاه آزاد اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، داوطلبان می توانند با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و پذیرش به نشانی English.iau.ac.ir از نتیجه این آزمون آگاهی یابند.

امکان بازیابی شماره پرونده داوطلبان از طریق شماره تماس۴۷۴۳ و انتخاب کلید شماره ۳ ، فراهم است.

مرکز آزمون های استاندارد زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی جهت آمادگی داوطلبان ، کلاس های آموزشی برگزار می کند که متقاضیان ­­­­­­­­­­­­در صورت تمایل و نیاز می توانند با مراجعه به سامانه این مرکز به نشانی English.iau.ac.ir/ept جهت شرکت در کلاس ها ثبت نام کنند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار علمی، ،
:: برچسب‌ها: آزمون های استاندارد زبان انگلیسی ، دانشگاه آزاد اسلامی ، کلاس های آموزشی,
کلید آزمون زبان «ای پی تی» دانشگاه آزاد منتشر شد
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 19:13

سوالات و کلید آزمون زبان انگلیسی «ای پی تی» نوبت اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، داوطلبان دوره اردیبهشت ماه آزمون EPT می توانند از امروز شنبه ۱۶ اردیبهشت با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و پذیرش به نشانی  www.azmoon.net نسبت به مشاهده سوالات و کلید آزمون مذکور اقدام کنند.

داوطلبان در صورت اعتراض به سوال یا کلید این آزمون می توانند حداکثر تا ساعت ۸ صبح روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت صرفاً از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند.

پس از پایان مهلت فوق هیچگونه اعتراض در خصوص کلید و سوالات این آزمون پذیرفته نخواهد شد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار علمی، ،
:: برچسب‌ها: ضعف دانشگاه‌ها ، آموزش کسب و کار ، دانشگاه شهید بهشتی ب,
امشب آخرین فرصت انتخاب رشته دکتری/ افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 19:11

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان مجاز در آزمون دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) ۹۶ تا ساعت ۲۴ امشب ۱۶ اردیبهشت ماه فرصت دارند در این آزمون انتخاب رشته کنند.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از میان شرکت کنندگان در آزمون دکتری تعداد ۱۹۹ هزار و ۳۰۳ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که تا ۸ صبح امروز ۱۶ اردیبهشت ماه تعداد ۱۲۸ هزار و ۹۸۷ نفر معادل ۶۴.۷۲ درصد داوطلبان مجاز نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کرده اند که توصیه می شود سایر داوطلبان سریع تر نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

وی افزود: به منظور فراهم کردن تسهیلات لازم برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) ۹۶ و پذیرش در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی که تاکنون انتخاب رشته نکرده اند این فرصت تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۹۶ تمدید شده است.

توکلی اظهار داشت: داوطلبانی که تاکنون ثبت نام کرده اند نیز می توانند تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۹۶ با توجه به اطلاعیه و اصلاحیه های دفترچه راهنما که در تاریخ های ۹ و ۱۳ اردیبهشت ماه ۹۶ نسبت به ویرایش فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.

وی گفت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته برای پذیرش در کدرشته محل های دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی تا زمان اعلام شده می توانند به سایت سازمان سنجش مراجعه و با مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته و اصلاحات آن نسبت به انتخاب ۵۰ کدرشته محل از میان کدرشته های تحصیلی (در صورت موجود بودن) به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته علاقمند به انتخاب کدرشته های تحصیلی دانشگاه آزاد، باید برای انتخاب رشته به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کنند و بر اساس دفترچه های این دانشگاه، نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.

وی یادآور شد: ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری در دوره های روزانه و سایر دوره های دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی پیش از این ۱۴ هزار و ۴۱۴ نفر اعلام شده بود که با توجه به اصلاحیه های منتشر شده، ظرفیت جدید به ۱۴ هزار و ۵۹۹ نفر افزایش یافته است. این ظرفیت بدون احتساب ظرفیت پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی است.

توکلی اظهار داشت: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم ( مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و...) همراه با برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه های مجری در هفته اول خرداد ماه ۹۶ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد.

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار علمی، ،
:: برچسب‌ها: کنکور ارشد ، کنکور دکتری ، phd ، کنکور,

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد